یکی از امکانات منحصر به فرد نرم افزار خشکشویی کار عامل، هوشمند سازی و استفاده از بارکد های دائمی و چند بار مصرف بهمراه بارکد های موقت است. تمامی البسه دارای هویت و تاریخچه هستند و شما می توانید آن ها را رهگیری کنید.

با توجه به مواد و متریال استفاده شده، بارکد ها در نرم افزار کارعامل به هیچ وجه کم رنگ نمی شوند و تا ۴۰ بار شستشو را تحمل می کنند.
بطور کلی دو شیوه برای اختصاص بارکد در نرم افزار خشکشویی کارعامل وجود دارد.
چاپ شده از پیش (98) - چاپ به ازای فاکتور (97)

نحوه استفاده از هر کدام از این بارکد ها متفاوت است و هر یک مزایا و معایب خود را دارند.
البته شما میتوانید هر دو این شیوه ها رو با هم اجرا کنید.
 

چاپ شده از پیش:

در این روش بارکد ها بصورت فله ای و با تعداد زیاد مثلا ۴۰،۰۰۰ عدد چاپ و آماده می شود. در این مرحله بارکد ها به هیچ مشتری و لباسی تعلق ندارند. هنگام ثبت فاکتور این بارکد ها به لباس دلخواه نسبت داده می شوند و در واقع هویت پیدا می کنند.

مزایا:

  • جلو گیری از خطای انسانی و دقت بسیار بالا: شما ابتدا لباس مورد نظر را انتخاب و سپس بارکد را به آن نسبت می دهید. این کار سبب می شود که خطای انسانی از اتصال بارکد اشتباه به لباس به شدت کاهش یابد.
  • اندازه کوچکتر: بجای استفاده از تایوک ۱۱ ثانتیمتری می توانید از ۶ ثانیمتری یا حتی کوچکتر استفاده کنید چون اطلاعات اضافی ندارد و فقط بارکد چاپ شده است.
  • کم شدن احتمال کنده شدن توسط مشتری: به دو دلیل مشتری رغبتی برای کندن بارکد ندارد و تاریخچه لباس حفظ می شود: ۱- تایوک ها کوچک شدند و کمتر مشتری اذیت می شود. ۲- اسم و مشخصات مشتری روی بارکد درج نشده (خیلی از مشتریان دوست ندارند اسمشون توی لباس باشه و یا شاید این لباس متعلق به فرد دیگری است)
  • پیاده سازی بهتر برای بارکد های دائمی و چند بار مصرف (دوختن روی لباس یا حرارتی)

معایب:

  • صرف زمان بیشتر در ماه های اول: روند تخصیص بازکد در ماه های اول راه اندازی نرم افزار ممکن است مقداری زمانگیر باشد ولی با توجه به اینکه میانگین ۴۰ درصد البسه بعد از چند ماه دوباره به خشکشویی بر میگردند، زمان تخصیص به شدت کاهش میابد.
  • مشخص نبودن اطلاعات با دیدن ظاهر بارکد: برای دیدن مشخصات سفارش و اطلاعات مشتری باید بارکد آن را اسکن کنید


چاپ به ازای فاکتور:

در این روش پس از تکمیل نهایی قبض یا سفارش مشتری، بارکد ها چاپ می شوند و متن آن می تواند شامل مشخصات لباس و مشتری باشد. 

مزایا:

  • سرعت بالاتر در تخصیص: فقط کافی است دکمه چاپ بارکد آیتم رو بزنید و نزم افزار همه بارکدها را چاپ و به البسه تخصیص می دهد.
  • مشخص بودن مشخصات آیتم: اسم و مشخصات مشتری و همچنین اطلاعات قبض کنار بارکد درج می شود
  • پیاده سازی بهتر برای بارکد های موقت و یک بار مصرف

معایب:

  • دقت کم و خطای انسانی: پس از چاپ، نرم افزار در نظر می گیرد که بارکدها توسط پرسنل به لباس مورد نظر درست اتصال پیدا کردند. در نتیجه اگر پرسنل بارکد یک لباس را به لباس دیگری متصل کند می تواند عواقب بسیار بدی داشته باشد و باعث گم شدن لباس شود.
  • امکان جدا و قیچی شدن توسط مشتری: همان طور که در بالا اشاره شد به علت استفاده از تایوک بزرگتر مشتری بیشتر اذیت می شود. همچنین وجود اسم و مشخصات مشتری روی لباس ممکن است مورد پسند خیلی از مشتری ها نباشد.