بعضی وقت ها لباس های مشتریان گم میشود و پیدا کردن آن ها سخت است ؟
کارکنان به حساسیت های مشتری
توجه نمی کنند یا فراموش میکنند ؟
اولویت بندی و تاریخ آماده سازی سفارش ها دقت لازم را ندارد ؟
نظارت بر عملکرد کارکنان
از راه دور امکان پذیر نیست ؟

این مشکلات و خیلی از مشکلات دیگر همگی با یک نرم افزار خوب قابل حل است.

بهترین نرم افزار خشکشویی و یا حتی فروش و خدمات برنامه ای است که بتواند سه گروه از افرادی که بطور مستقیم یا غیر مستقیم با آن سر و کار دارند را در نظر بگیرد و با آن ها در تعامل باشد: کارکنان، مشتریان، مدیران.

در این مقاله ویژگی های تعاملی یک نرم افزار خوب برای صنف خشکشویی را از دیدگاه کار عامل بررسی میکنیم.

در تعامل با کارکنان خشکشویی:

• سرعت بالا در ثبت اطلاعات بدون تاخیر

سرعت ارسال داده ها در خشکشویی اهمیت زیادی دارد چرا که کندی نرم افزار بر روی کارکنان و حتی ارباب رجوع تاثیر منفی میگذارد.

• طراحی مدرن و چشمگیر برای راحتی کارکنان

چینش درست بخش ها، استفاده از رنگ های مناسب، عدم نمایش پنجره های اضافی و در کل طراحی خوب، باعث ترغیب کارکنان به استفاده از نرم افزار می شود.

• کلید های میانبر برای دسترسی آسان به تمام بخش ها

ارتباط بین بخش های مختلف نرم افزار مخصوصا موقع ثبت فاکتور در خشکشویی بسیار مهم است. بدین وسیله کارکنان با چند کلیک یا لمس ساده به هدف خود می رسند.

نرم افزار خشکشویی

• استفاده از بارکد خوان بجای موس کیبورد برای کارکنان عملیاتی

استفاده از آب و مواد شوینده و کار با آیتم های خیس در خشکشویی بسیار متداول است. کارکنان حتی اگر دانش کامپیوتری هم داشته باشند، تقریبا استفاده از موس و کیبورد برایشان غیر ممکن است. برای حل این مشکل می توان از یک ساز و کار راحتتر مثل بارکد یا RFID برای ثبت اطلاعات استفاده کرد.

• جلوگیری از بروز خطای کارکنان

اولویت بندی انجام عملیات، استفاده از اخطار های صوتی و تصویری و نمایش توضیحات ثبت شده برای لباس ها می تواند بصورت چشم گیری خطای کارکنان بويژه کارکنان عملیاتی را کاهش دهد

در تعامل با مشتریان خشکشویی:

• بخش مدیریت ارتباطات با مشتری یا CRM

مشتریان خشکشویی در بسیاری از موارد وقت مراجعه حضوری ندارند و حتی ارتباط تلفنی ممکن است بخاطر اشغالی خط تلفن گزینه کاملی نباشد. ایجاد یک صفحه اینترنتی جهت تعامل با مشتری، دریافت نظرات و انتقادات، پرداخت آنلاین فاکتور و حتی مشاهده وضعیت آماده سازی فاکتور تاثیرات بسیار مثبتی در دیدگاه مشتری نسبت به خشک شویی شما خواهد داشت.

• گروه های مشتری، تخفیف ها

مشتری های خشکشویی معمولا از همه اقشار مردم هستند. تفکیک مشتری ها به گروه های مختلف، ایجاد لیست قیمت برای گروه های خاص و تخصیص تخفیف های ويژه برای مشتریان وفادار از جمله مواردی است که باعث جذب مشتری جدید و ماندگاری مشتریان قدیمی می شود.

• اولویت بندی بین سفارشات و آیتم ها

بسیاری از مراجعه کنندگان به دلایل مختلف در خواست دارند که فاکتور آنها در زمانی زودتر از حالت عادی آماده شود. نرم افزار خشکشویی می بایست امکان اولویت بندی به سفارش ها و آیتم ها را داشته باشد.

نرم افزار خشکشویی

• ثبت دقیق نیاز مشتری بهمراه تصاویر لباس

بسیاری از مشتریان لباس های خود را بخاطر وجود یک ایراد بر روی لباس به خشکشویی می آورند. این ایراد می تواند لکه کثیفی، چروک خوردگی، رنگ رفتگی یا پارگی باشد. با توجه به افزایش تعداد سفارشات احتمال فراموشی کارکنان خشکشویی از درخواست مشتری وجود دارد. نرم افزار خشکشویی بهتر است تصویر لباس های مورد دار بهمراه علامت گذاری روی آن را ثبت کند تا در مراحل عملیاتی آنها را به کارکنان یاد آوری کند.

• امکان درخواست شستشوی مجدد و تکرار عملیات

این یک اتفاق مرسوم در خشکشویی است که مشتری به دلایل مختلف خواستار تکرار عملیات برای یک یا چند لباس خاص است. این تکرار میتواند با دریافت هزینه یا رایگان باشد.

• امکان توقف کار در صورت نیاز و سوال از مشتری در موارد خاص

در حین انجام عملیات خشکشویی ممکن است کارکنان با موارد خاصی مواجهه شوند که نیاز باشد آن فاکتور یا آیتم به حالت معلق در آمده و از مشتری در مورد آن سوال پرسیده شود.

• قابل اعتماد برای حجم بالای داده

معمولا صنف خشکشویی مراجعه کننده بالایی دارد. در صورتی که جزئیات سفارش و عملیات هم ثبت شود، حجم اطلاعات و داده ها بعد از مدتی بسیار زیاد می شود. نرم افزار باید به گونه ای طراحی و تست شده باشد که بعد از مدتی از اجرای آن و افزایش حجم داده ها، دچار مشکل نشود.

در تعامل با مدیران خشکشویی:

• کنترل نرم افزار از راه دور از طریق اینترنت

مدیران خشکشویی به راحتی بتواند در خانه یا دفترکار به نرم افزار دسترسی داشته باشد و آن را کنترل کند.

• نمایش وضعیت فاکتورها، آیتم ها با یک نگاه کلی و جزئی

مدیران معمولا میخواهند با صرف کمترین زمان از کارکرد خشکشویی خود مطلع شوند. نرم افزار می بایست با گزارش گیری مناسب در فاکتور ها، جستجوی سریع بین سفارشات و نمایش وضعیت آنها، کار مدیر خشکشویی را آسانتر کند.

• حسابداری قدرتمند

بخش مالی و عملکرد آن در یک نرم افزار بسیار مهم است. مدیران کسب و کارهای مختلف از جمله خشکشویی به این بخش اهمیت زیادی می دهند. گزارش های مالی مناسب، متعدد و دلخواه مدیر اهمیت زیادی دارد که بهتر است توسط نرم افزار به نحو احسنت انجام شود. بروز بودن این بخش با روش های جدید و جهانی در حسابداری الزامی است.

مدیریت خشکشویی

• بررسی عملکرد کارکنان و زمان کارکرد مفید آنها

در صورتی که نرم افزار عملیاتی است و قرار است کارکنان عملیاتی از آن استفاده کنند، بهتر است برای انجام هر عمل زمان شروع و پایان در نظر گرفته شود تا علاوه بر تعداد انجام عملیات، مدت زمان اجرای آن هم ثبت شود. با این کار مدیر خشکشویی به راحتی می تواند کارکنان وظیفه شناس را از بقیه تشخیص دهد

• برآورد هزینه ها با توجه به کارکرد عملیات

در صورتی که نرم افزار علاوه بر قیمت یک عملیات، هزینه ها را نیز ثبت کند، مدیر میتواند با دریافت گزارشی از هزینه های عملیاتی خشکشویی مطلع شود.

• نظارت بر دستگاه ها، ماشین ها و تعمیر و نگهداری

ماشین های لباس شویی، خشکشویی، اتو، مانکن و ... نیاز به سرویس و نگهداری دارند. در صورتی که نرم افزار تعداد و زمان کارکرد آنها را ثبت کند، میتواند زمان تقریبی سرویس و تعمیر آن ها را به مدیریت اطلاع دهد و عمر دستگاه ها به صورت چشمگیری افزایش یابد.


لینک های مرتبط :

» بارکد در نرم افزار خشکشویی کار عامل

» دمو نرم افزار کار عامل برای صنف خشکشویی
» حسابداری نرم افزار کار عامل
» تماس با ما